
Ekspertbistand

Et lavt sykefravær er lønnsomt for bedriften, ansatte og samfunnet.
• Bragd har lang og bred erfaring innen arbeidsinkludering og har kompetanse som gjør at vi kan benyttes som ekspertbistand.
• Vi er en nøytral og objektiv samarbeidspartner som skal ha god dialog med både ansatt og arbeidsgiver.
• Bragd skal gi den ansatte verktøy for å mestre arbeid til tross for helsemessige- eller andre utfordringer.
• Vi skal bidra til å avdekke og løse utfordringer som vurderes som utløsende faktor til sykefraværet.
• Bragd skal bidra til at ansatte skal oppleve mestring i hverdagen, men også tydeliggjøre den ansattes eget ansvar for livskvalitet og karriere.
• Tilbudet er gratis, og vi bistår arbeidsgiver i søknadsprosessen om ekspertbistand til nav.
• Vi har god kompetanse innenfor forvaltning, lover og retningslinjerved sykefravær.
• Vi har kort ventetid.
Kontakt
Din arbeidsgiver kontakter Bragd Utvikling for et mulig samarbeid og søker tilskudd til ekspertbistand via Altinn. Vi kan hjelpe til med søknaden.
Oppstartsmøte
Oppstartsmøtet med deg, arbeidsgiver og Bragd-eksperten.
Veiledningsamtaler
Hva som motiverer og interesserer deg. Hvilke kompetanser, ferdigheter og jobbegenskaper du har.
Kartlegging
Kartlegging gjennom:
-
Enkeltsamtaler
-
Arbeidsplassvurdering
-
Funksjonsvurdering
Sluttmøte
Vi oppsummerer prosessen, lager en rapport med handlingsplan om hvilke tilpasninger du og din arbeidsgiver bør utføre videre.

«Vi opplever at ansatte blir behandlet med respekt, og får god bistand og støtte i den krevende situasjonen destår i. Vi har også gode erfaringer med at mange av de ansatte kommer seg ut i arbeid igjen, og opplever mestringsfølelse.»
ANITA VOLLUM , HMS-RÅDGIVER HR-AVDELINGEN RINGSAKER KOMMUNE
Kontakt
oss
Besøk
oss
BESØKSADRESSE:
Gjøvik:
Rambekkvegen 1 og 5, 2816 Gjøvik
Brumunddal:
Strandveien 10B, 2380 Brumunddal
Hov:
Sentrumsvegen 5, 2860 Hov
Dokka:
Jevnakervegen 3, 2870 Dokka